2011-10-10

Plötsligt händer det, del 2.


Nappar har sannerligen en tendens att alltid försvinna här hemma. Varje jävla kväll går vi på nappjakt och med lite tur kanske vi hittar två stycken som den där flitiga nappanvändaren kan ha i sängen under natten.
Men så ikväll tycktes varenda napp här i huset ha drabbats av plötsligt badsug och vips låg samtliga på plats i kastrullen och väntade på tvagning.
Imorgon kan jag ge mig den på att de återgått till sina små gömmor igen..
Published with Blogger-droid v1.7.4

8 kommentarer:

Johanna sa...

När jag var liten skulle jag alltid ha TVÅ nappar, en i munnen och en i handen. "Nappen och nappens kompis", som jag kallade dem. Det var säkert jättekul för mina föräldrar.

Sandra sa...

Åh dom där jävla napparna! Jag köper nya varje vecka men ändå försvinner dom hela jävla tiden! När slutar ungar med napp egentligen?

Fifi sa...

Jag fattar inte hur de kan försvinna så lätt, för SÅ små är de ju inte!

Lala sa...

Ja, VART tar alla nappar vägen egentligen?!? Precis sådär är det här oxå! Ju fler nappar att hålla reda på desto fler försvinner. Just nu har vi bara en till Nils för alla andra är gone - men jäklars vad duktiga vi är att hålla reda på den lilla rackaren!;)

Lisa sa...

Johanna: Haha så jäkla gulligt! Och så omtänksamt av dig!

Dalkullan: Vi köper också ständigt nappar i tron om att de är borta för gott, men så plötsligt finns de där igen.
Ja säg det, vid tre? Jag har fan ingen aning. Vi skulle nog vilja vänja av Kajsa lite nu, men så kom vi fram till att det vore ju hemskt med tanke på omställningen med en lillebror och allt. Får vänta lite, vi är som bekant rätt bekväma av oss i den här familjen så ungen kanske får ha napp till hon blir tio. ;)

Fifi: I know! Hopplöst fall.

Lala: det var ju svinsmart! Våga tappa bort enda nappen och lycka till med den nattens sömn då liksom! Kanske vore nåt..

Helena mitt i smeten sa...

Hemma hos oss är vi på jakt efter petskydd (de man stoppar i elkontakter) varje kväll, för det är vad vår dotter gillar att suga på. Smaken är som baken...

Atomflickan sa...

Woho! Vi har samma jakt hos oss, men för vår lille son räcker det inte med två nappar när han ska sova, utan han ska ha ALLA. Vilket innebär en si så där 20 st. För eh, ja, hans mamma är nappgalen.

Lisa sa...

Helena: Haha det låter rätt hårt och kantigt, men alla kan ju inte gilla samma och tur är väl det.

Atomflickan: Rent spontant kan jag tycka att det borde bli rätt hårt att ligga på en sisådär 20 nappar. Men det måste vara himla praktiskt att veta var man har dom, tappar man ur en mellan spjälorna så finns det ytterligare ett gäng att grabba tag i. =)