2011-10-06

Man vet..

.. att man är småbarnsförälder när man:
1. Konstaterar att ens säng pryds av diverse intorkade fläckar bestående av bebiskräk och eventuellt också lite kiss från läckande blöja (det här med en liten snopp är verkligen inte helt lätt).
2. Du orkar, trots fläckarna inte byta sängkläder och får således sova ännu en natt i det intorkade bebiskräket och det eventuella bebiskisset.
3. Du tycker inte ens att det är särskilt äckligt.

Och den skyldiga till fläckarna: Herr sötmoj.


7 kommentarer:

Fifi sa...

Man blir liksom lite immun mot fläckar ganska fort.

Anonym sa...

haha, känner igen det där till punkt och pricka :)

och tusen tack för tips och synpunkter kring smakisar, uppskattar mycket att få höra hur andra tänker :)

Fröken K sa...

Kan skriva under på det där!

Muerta sa...

Jag upptäckte i morse var min egen gräns går och det var vid bebisbajs i sängen. Hade det varit läckande kissblöja hade jag inte orkat byta sängkläder, utan bara låtit bli att ligga på blötfläcken tills den torkat... Så ja, rätt äcklig är man som småbarnsförälder :)

jos sa...

Jag säger som jag sa till Lina när dom fick en pojke: tricket är att se till att lille televinken alltid ligger neråt i blöjan. Känns som det var år och dar sen jag inte låg och sov på en kräksfläck..

Duktiga Tjejen sa...

Man vet att man INTE är småbarnsförälder men vill vara det när man:
1) Läser sånna här inlägg och blir avis.

:)

Supersöt unge!

Lisa sa...

Småbarnslivet är verkligen glamouröst! Eller inte.
Duktiga tjejen: Men säg till den där spanjoren du har där hemma att skaffa bebis med dig! Det verkar sannerligen som du är redo!