2011-10-26

Välkomna på bajsparty!

Vi sitter och väntar på att få komma in för hörselprov på lillfisen. Under tiden håller han på att fixa ett rätt rejält bajsparty, har stånkat och stönat i en kvart ungefär och lockar till sig rätt många roade blickar. Att han är alldeles pionröd i ansiktet tror jag dock inte beror så mycket på genansen i att högljutt bajsa bland folk, utan snarare av ansträngning.
Problemet är bara att skötväskan med blöjor är kvar i bilen, om typ en minut kommer vi bli inropade och han har inte ens stånkat färdigt.
Mmm, lyllo hon den där hörseltesttanten som får en alldeles ljuvligt doftande stinkobert att göra hörseltest på...
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

Fifi sa...

Haha, det är väl typiskt! När Elly skulle på hörselprov bajsade hon förstås i väntrummet och när jag skulle byta på henne kissade hon så det sprutade över hela skötrummet. Jag blev helt skakis, blöjrookie som jag var och allt.

Duktiga Tjejen sa...

Haha och haha åt Fifis kommentar!

Här får man lära sig grejer, har inte ens tänkt på att det ska utföras hörselprov på bebisar!

Lisa sa...

Fifi: HAHA de där hörselkontrollerna tycks locka fram de allra värsta bajsfesterna hos dom små. Att stå inne på en offentlig toalett och bli nerkissad skulle nog göra mig också rätt skakis, blöjrookie eller ej.
Sköterskan ignorerade helt bajslukten när vi kom in, men jag tyckte allt att hon rynkade lite på näsan.

DK: Jamen visst! Att man skulle på hörselprov med precis nyfödda bebisar var inget jag heller hade koll på. Varför skulle man veta det egentligen?
Jag blev himla snopen när vi redan efter ett par dagar fick hem en kallelse. Tydligen bättre att göra det ju mindre de är eftersom det ska vara helt tyst och stilla. Nu är det 3:e gången vi är där med V och det blir svårare och svårare för varje gång ju mer nyfiken han blir på omgivningen.