2012-01-01

2012-01-01

M ba: Alltså nog för att 2011 var precis svinbra, men älskling, nu skulle vi väl kunna ta det lite lugnt det här året va? Inte flytta så mycket eller föda några barn. Slå oss till ro liksom. Nöja oss med att dränera husgrunden och kanske åka på Roskilde?
Jag ba: Eh, JA!

Kan typ vara den bästa överenskommelsen ever.

Statusen idag lyder annars: Trött men nöjd. Trött främst för att vi gick och la oss alldeles för sent samt att Kajsa lekte propeller mellan oss i sängen.
Nöjd för att det var en så himla fin kväll igår med lyckad flambering, fint sällskap och ännu ett tärningsspel om nyårsklappar. Och jävligt nöjd över att ha diskmaskin. Den måste helt klart komma på delad förstaplats över årets bästa köp. (Eller okejrå, men nästan.)

Hoppas ni har en fin start på året!
Se nu till att äta ordentligt med pizza såhär på pizzans nationaldag och allt också. Mycket viktigt.

11 kommentarer:

Atomflickan sa...

Låter som en bra överenskommelse ang 2012 :).

Och klart det blir pizza idag!

Duktiga Tjejen sa...

Låter superb!

Äter man pizza idag? Vi åt fisksoppa! :) Å andra sidan festade jag loss med ett halvt glas sprite och resten vatten...
;)

Må jag föda barn nästa år! ;)

Johanna sa...

Låter oerhört vettigt och skönt! Hoppas ni får ett helt underbart år, kram på dig.

Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa sa...

Ett gott nytt år till dig med!
Haha pizzans nationaldag ;) stämmer ju bra för i kväll hade vi också tänkt beställa pizza haha :)
kram

Sus sa...

Hahahahaha. Pizzans nationaldag. Men här gick det inte ens ner med pizza åt gubben. *ryser*
Själv mår jag bra o hade inga problem att köra bil i 2h. :)

Maria sa...

Den där överenskommelsen kör vi också på! :)

Nea sa...

Vilken härlig överrens komelse! ^-^ Mitt 2012 kommer nog dock bli precis de ni beslutat att inte ha för det nya året, haha

Fifi sa...

Vi tänker också så, att 2012 får bli ett lugnt år. Kanske någon liten resa och tapetsering på sin höjd.

Josefine sa...

Ah... Roskilde. Fan vad kul! Det är många år sen jag var där nu så nu börjar jag nästan vilja göra det igen *tältskräck*.

Lisa sa...

Atomflickan: Bra där! =)

D T: Meh! Ni kan ju inte svika pizzabagarnas nationaldag heller!? Fast iofs tror jag att pizzeriorna gick runt ändå..
Klart du ska föda barn i år!

Johanna: Men tack detsamma till dig fina du!

Kristin: Hihi ja det var ni nog inte ensama om att göra, inte för intet nyårsdan har blivit utnämnd till nationaldag. =)

Sus: Haha jag läste om eländet.

Maria: Himla bra överenskommelse, visst!?

Nea: Men det låter ju alldeles underbart det också, att få bebis slår verkligen allt!

Fifi: Ja det känns tillräckligt. Även fast jag då rakt inte tror vi kommer hålla den överenskommelsen, vi pratar redan om att slipa och måla köksgolv. =) Men en dränering är liksom det enda som står på måstelistan, vilket känns skönt.

Josefine: JA! Sjukt kul ska det bli, om vi nu kommer iväg. Jag har inte varit där sedan 07 så det är på tiden.

Nina sa...

Hå, hå, vilken bra överenskommelse! Ska kolla om vi kan göra något liknande här.