2012-01-23

En snabb bara.

Ponera att man av en ren slump råkade hitta en liten burk kvarglömda Rocky road i en kyl som aldrig knappt används. Anta att godbitarna är gjorda någon gång innan julafton och inte märkta med något bäst föredatum eftersom det kan vara så att de är hemgjorda.
Skulle man, rent teoretiskt kunna äta en bit utan att bli dålig på pga för gammal? Eller okej, vi struntar i finkänsligheten - skulle man rent teoretiskt kunna sätta i sig samtliga bitar (cirka sju) utan att bli dålig pga för gamla?

Bara undrar av ren nyfikenhet alltså, själv skulle jag ju aldrig komma på tanken ens.

14 kommentarer:

Colombialiv sa...

Klart man kan! Sant haller sig hur länge som helst i frysen.

Colombialiv sa...

Ehum. Läste just att det var kyl. Jag tänker: Sa länge de inte luktar/smakar konstigt är det nog ingen fara.

Zahra sa...

Luktar det gott? Rent teoretiskt så borde man ju kunna äta dem då. Rent praktiskt så borde man äta dem då! ;)

Josefine sa...

I en sötsugsattack alldeles nyss åt jag upp en torr äcklig chokladtomte. Och en torr skumtomte. Nöden har ingen lag. Ät! :)

Nina sa...

Ja! Det kan man absolut. Smakar det för illa spottar man. Men det tror jag inte behövs!

Vad kul att du testade smokey beans. Jag gillade också det receptet skarpt!

Sandra sa...

Men ät kvinna!! Att du ens tänkte tanken på att dom eventuellt kunde vara gamla förstår jag inte.

Fifi sa...

Jag vet inte ens vad rocky roads är för nåt, känner mig efter.

Maria sa...

Jag har aldrig smakat sådana, men jag skulle åtminstone provsmakat för att se vart det leder... ;)

Duktiga Tjejen sa...

Säger som Fifi: Vad sjutton är det?!

Trillingnöten sa...

Gå for it!! Jag skulle lätt smälla mi mig ett helt paket.
jag använder också nässpray som är 4 år gammal. Det säger väl en del?

Akan-Kakan sa...

Jag förstår inte frågan. Finns det något annat alternativ än att äta upp dem?
För man (hemska tanke) slänger väl inte rocky road?

Lisa sa...

Det låtr ju onekligen som ni är inne på samma spår som jag där. Och såklart åt jag dem, inte alla men väl några stycken och jag lever ju. Och goda var dem ju också.

Och för er som undrar vad Rocky road är: Det är en salig blandning av smält choklad där man rör ner kackad dumlekola, minimashmallows, hackade jordnötter och hackade pistagenötter. Sjukt mycket onyttigt alltså, men ack så gott.

Johanna sa...

Godis kan inte bli dåligt pga för gammalt. Mycket bra.

Lisa sa...

Haha nä det var väl det jag misstänkte. ;)