2012-01-06

Ett samtal med min farmor 85 bast.

Jag pratade med min farmor tidigare idag..

F: Såg ni matchen inatt? (Syftade på hockey-VM för juniorer, vilket man måste ha koll på om man kommer ifrån en så sportfanatisk familj som jag gör.)
J: Hehe nä, det skulle jag aldrig orka (och inte vilja heller egentligen)
F: MEN då missade ni en spännande match!
J: Jaså, så du spelade in den då och såg den imorse som pappa?
F: Åhå nej, jag satte väckarklockan utifall jag skulle nicka till, men jag löste korsord och tog en liten whiskey så höll jag mig vaken ända tills den började. (Den började 02:00 och slutade vid 05.)
J: ...
F: Ja, fast jag sov ju till 12:10 i förmiddags!
J: .... ?

*Kände mig mycket, mycket gammal*

7 kommentarer:

Fifi sa...

Vilken skön farmor du har! Älskar när gamla människor håller igång sina intressen!

Maria sa...

Haha så himla frän!

kajsa. sa...

Haha och jag som tyckte att jag gjorde en bedrift för att jag satt uppe och kollade på den, men det där var sjukt härligt att läsa! :]

Duktiga Tjejen sa...

Yeah, rock on!! Min mormor, 90 i år, är oxå en såndär himla bra förebild.

Nina sa...

Å, vilken härlig farmor! Korsord, whiskey och hockey, allt på samma natt, jag säger då det... störtskön helt enkelt!

Trillingnöten sa...

Hahaha! Klockrent!

Lisa sa...

Ja hon är verkligen en riktig krutgumma! Dock väldigt långt ifrån den där farmorn med förkläde som bakar gudomliga bullar. Hehe