2012-01-28

Om egoisten i mig.

Igår, mitt i all förvirring när vi klädde på ungar, letade rätt på saker och sånt efter att Kajsa hade kräkts så vräker jag ur mig: men fy fan, jag som ska på finrestaurang och lokal imorgon! Och så tyckte jag hemskt synd om mig själv när jag såg framför mig hur jag och M turades om att springa skyttetrafik till toan med kräksjuk 2-åring. Det var liksom det första som kom upp i huvudet och så här i efterhand måste jag nog säga att jag skäms en smula över min egoism.

Hur som helst så har det inte kommit något mer kräk. Misstänker dock att det är nåt som lurar då hon varit lite småhängig hela dagen och knappt velat äta. Men i övrigt är allt som det ska.
I eftermiddags valde jag dock att strunta i den där utgången, främst för att skona mina vänner utifall det skulle vara någon latent magsjuka jag bär omkring på. Har liksom noll lust att smitta ner en hel hoper fina människor, räcker gott med familjerna igår om de nu skulle vara nån magsjuka att tala om.
Men alltså, nu. NU. När jag sitter här i soffan hur pigg som helst och suktar efter de där tjejerna och ölen, då ångrar jag mig lite faktiskt. Rent egoistiskt alltså. Lekte med tanken att akutpiffa och åka in till stan, men jag la ner tanken i samma veva som jag tittade mig i spegeln. Akutpiff. HAHA. Två timmar allra minst skulle det nog ta för den här morsan att göra sig fin en kväll som denna.
Blir soffan istället och en cola.
Men det hade varit fint, det hade det..

8 kommentarer:

Maria sa...

Skönt att det inte verkar vara någon magsjuka!

Det är lite jobbigt när man liksom ångrar sig och sitter och tänker på hur roligt de måste ha utan mig. Hehe. Du får helt enkelt ta igen det en annan gång! :)

Sus sa...

Akutpiff var ett nytt ord för mig. :) Men krya på er. Hoppas det inte blir nåt mer än så.
(Tror ändå att en akutpiff hade räckt just fine...)

Sandra sa...

Alltså det måste väl ändå vara föräldraskapets bakstjärt ändå, att behöva boka av sådär. Usch!
Hoppas ingen magsjuka kommer fram!
Och cola är ganska gott. Faktiskt. Jo men du kan väl låtsas i alla fall.

Fifi sa...

Det var väl ingen konstig reaktion, hur ofta går du på finresaurang och lokal liksom?

Johanna sa...

Åmeh, verklingen ingen egoistisk (utan helt normal) reaktion! Hoppas det blir restaurang och lokal snart igen och att det passar sig bättre då, utan kräksjukor och annat.

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Semlor är förbaskat gott, hamburgare också!

Nu är resten av dygnet uppdaterat också. Blev ett ovanligt långt dygn, så mycket bilder=)

Jennie & Fröken Flis sa...

men du jag vet precis vad du menar! Man blir jätteego där ett tag, men sedan skäms man en smula. Vet precis hur det var när jag skulle på möhippa, men fick stanna hemma när min lilla blev sjuk. De va INTE roligt. ;(

Akutpiffa var ett nytt och härligt ord :) Kram

Lisa sa...

Maria: Jamen eller hur! Jag satt allt i soffan och tyckte rätt jättesynd om mig själv faktiskt.

Sus: Haha ja akutpiff var ett rätt nytt ord för mig också, vet inte riktigt vart jag fick det ifrån, men nej - det hade inte räckt i lördags. ;)

Dalkullan: Jo men det är det, jag intalade mig att det var just cola jag var sugen på och att öl smakade bajs. Gick sådär..

Johanna: Jag hoppas också, känner att det börjar blir dags för det igen. Det är ju det där med ungar och planering liksom, ända fram till dagen då man ska göra nåt går man som på nålar och väntar på att nån ska bli sjuk så man tvingas ställa in. Värdelöst.

Tina: Ja det är ju det, allt onyttigt är banne mig gott.

Jennie: Usch vad surt, möhippa vill man ju verkligen INTE missa! Men det är väl smällar man får ta när man skaffar barn antar jag. =)