2012-01-02

Vad jag har att vänta.

Jag vet inte ja, men att börja året med januari och sen februari i direkt anslutning känns som en jävligt dålig idé faktiskt. Två riktigt bajsiga och långdragna månader som sällan har något bra att erbjuda. Och så räknar folk med att man ska ta tag i sitt liv just idag också. Bli snyggare, bättre, gladare, inte stressa så mycket, inte gnälla osv osv. När det i själva verkar är just den tiden på året då man (läs jag) vill stänga mig inne och gömma mig för omvärlden.
Vid försök på pepptalk förut kunde jag inte komma på en endaste bra grej med de här två kommande månaderna. Däremot räknar jag kallt med att ha en trasig pelletspanna att lägga sjukt mycket pengar på inom en snar framtid samt ett par kräksjukor på det (vi slapp hela den biten förra året så det dubbla får man väl räkna med, allra minst). Blöta vantar, läckande skor och rinnande näsor. Och för blek och glåmig och för tjock för att känna mig snygg. För lat för att träna.
Ja, det är väl ungefär det jag väntar mig.

Mantra: Jag ska träna, jag mår bättre, känner mig bättre. Jag ska träna, jag mår bättre och känner mig bättre. Att träna är bra, så träna. Samt drick färskpressade juicer som håller diverse bassilusker borta. Amen.
Published with Blogger-droid v2.0.2

6 kommentarer:

Sus sa...

Jag känner inte heller för att bli en bättre människa just nu... senare kanske. :)

pimsan sa...

jag hoppas mest på att januari ska bli som förra året. då bara flög den förbi av någon anledning. februari brukar jag gilla för att den är krot men iår är den ju en dag längre

Sandra sa...

I hear you sistah. Fy fan vad jag hatar den här tiden på året. Jag orkar inte ens med ett mantra. Men good for you!

REGNSJUK. sa...

Men du har ju så himla rätt! Klart att man ska få gnälla sig igenom årets värsta månader... :)

Maria sa...

Jag håller med om att det är ena riktigt tråkiga månader. Dock har jag tagit mig i kragen och ska försöka använda dessa månader till att promenera så man är redo innan värmen kommer. (det håller väl en vecka eller något..)

Lisa sa...

Sus: Jag vill väl egentligen alltid bli det, inte bara för att det är nytt år.
Pimsan: Jag hoippas innerligt att januari går fort. Februari har en tendens att kännas som årets längsta månad trots att det är det kortaste. Hua!
Dalkullan: Äh, skit i mantrat! Du duger som du är och dessutom är du gravid, då behöver man inga jävla mantran!
Regnsjuk: Men åh vad bra att jag får medhåll! Misstänker att det kommer komma en del gnäll de närmsta månaderna.
Maria: Det låter skitbra, jag hoppas bara att jag med kommer igång nu. Ikväll var jag och simmade, himla skönt!