2011-12-04

LoppisPoppis

Under den första luckan glömde jag bort att nämna ett rätt stort intresse jag har, nämligen loppisar (ungefär som resten av hela Sveriges befolkning). Jag blir liksom lite besatt och blir som jag tänker att alla tanter på Ullared blir. Får något vilt i blicken och ser mig flackande omkring för att snabbt försöka lokalisera på vilken sida jag kan göra flest fynd och därefter bestämma mig i vilken ände jag ska börja.
Igår var jag på en sån där fin loppis av blandad valör och nog hittade jag lite alltid:


En kryddburk från Rörstrand, två små plastburkar (för nej, man kan inte få för många burkar. Åtminstone inte om de är fina.), en überfin porslinsskål, ett par precis svinsöta tossar till Lilleman samt en trälår perfekt för förvaring av potatis och andra rotfrukter i matkällaren. Alltihop för en spottstyver.

6 kommentarer:

Fifi sa...

Vilka fina saker!
Jag skulle nog gå på loppis oftare om jag bara hade lite bättre tålamod...

Maria sa...

Vilka fina saker! Jag är så dålig på att hitta fina saker på loppis och det har nog gjort att jag inte tycker det är lika roligt tyvärr..

Duktiga Tjejen sa...

Jag AVSKYR loppisar. Fattar inte hur det har blivit så inne, men det är ju såklart skitbra att folk återanvänder. Win-win.

Fröken K sa...

Heja loppis! Jag är precis likadan. Fina fynd!

Lisa sa...

Fifi: Tack! Jag som har uselt tålamod i vanliga fall begriper inte hur jag fixar att ränna på loppisar, men det är väl för jag tycker att det är så roligt. Dock måste jag vara själv, annars blir jag sjukt stressad.

Maria: Jag har alltid gillat det, det gäller nog att ha ett hum om vad man är ute efter, jag älskar till exempel köksprylar av alla dess slag så det är väl oftast det jag håller span på.

DT: Haha och jag begriper inte hur man INTE kan gilla loppisar. Dels billligt och miljövänligt. Win win som sagt.

Fröken K: Tack! Den här årsiden brukar ju loppisar dock lysa med sin frånvaro därför blev jag så himla glad när jag såg massa skyltar om en stor inneloppis. =)

Duktiga Tjejen sa...

I know, jag skäms nästan över att jag inte gillar. Ibland köper jag begagnade böcker, men har svårt även för det. Inkl. låna på bibliotek. Bacillskräck, I guess.