2011-12-27

Nej, det går inget bra det här..

Himla tröttsamt det här alltså. Nu har jag suttit med det här cirka hela dan för ungarna har haft den goda smaken att sova större delen av den. Väldigt trötta tydligen efter sjukt mycket farande och busande med diverse kusiner.
Men bloggen. Får ingen ordning på´t, sjukt tjurig är jag.
Bilder har jag ju lyckats få in, men sen då? Jag vill ju liksom att de sträcker sig över hela bloggen utan att bilderna blir oproportionerliga? Går inte tydligen, om man inte kan ändra själva mallen då, vilket jag ju inte kan. Och texten då 'Stora tankar om små ting' som jag ju också vill ha med, den går bara att få över bilderna så de blir som en bakgrund, men då syns dem ju inte? Och ehm.. ja. Jag kanske inte borde ha en blogg. Kanske inte borde äga en dator alls faktiskt när jag tänker efter..

Med andra ord: Sandra, jag tar sjuHukt gärna emot din hjälp när du har tid och lust! Skulle dö lite av tacksamhet.
Till er andra: Tack snälla för era tips, tyvärr räckte de inte hela vägen för den här totalt tröge bloggerskan.

7 kommentarer:

Emelie Jensen sa...

Nar jag kommer hem fran Ceris foraldrar sa kanske jag kan hjalpa dig att fa det som du vill. Jag hor av mig nar jag kommer hem om du inte fixat det tills dess pluttan! Puss!

Johanna sa...

Å gud, jag vet precis hur galen man blir. Min hemsida ser ut som ett kaos men jag orkar inte fixa för jag vet hur förbannad jag kommer bli på vägen.

Nu är det iaf massa snygga bilder i din header! Dock ingen "Stora tankar om små ting"-text. Men det ordnar sig, lovar!

Christel sa...

Det ser ju hur fint som helst ut här inne!

Sus sa...

Jag gjorde min header i InDesign.. orkadfe inte hålla på med html-koder.. Kan hjälpa dig om du vill?

Lisa sa...

Emp: Åh så him la snällt! Vi får se hur långt jag kommit med det här projektet att få en vettig header, mycket möjligt har det stannat upp helt så då vore jag gravt tacksam över din hjälp!
Hör av dig när du är hemma! Puss

Johanna: Ja alltså fy fan vad jag har svurit över eländet! Så blir jag ju sjukt stressad över att folk tittar in här medan jag håller på och det ser för jävligt ut. Haha.

Christel: Men tack!

Sus: Men hur gjorde du då? Jag testade också i det programmet (läs: min kille testade) men vi blev inte ett dugg klokare. Jag vill ju ha som din, enkelt med typ samma utseende som nu, fast med en header som tänker hela bloggen, inte bara över själva inläggen, om du fattar?

Sus sa...

Jag gjorde den i InDesign. Visste inte måttet så gjorde den en A4 bred och tog höjden på headern på högt...
Sen gjorde jag den till en pdf. Öppnade den i Photoshop och insåg att den var för stor, så jag förminskade den med 50% och gjorde den till en jpeg. Voila. :)
Jag tror din helt enkelt är för liten för att kunna täcka hela bloggen? Eller så är det någon inställning. Jag vet att jag i nåt skede pillade på bredden i bloggen.. var det så att man kunde ställa bredden för headern skilt?

Sus sa...

Titta in på Designfliken och sen Malldesigner. Där kan man ändra layouen och bredden på bloggen.
Kan du titta hur stor din header är (bilden) i pixels så kan vi jämföra, våra borde ju vara lika stora för att fungera. Min är 881 x 350 pixels stor... tror jag. Har den sparad på jobbdatorn och hoppas nu bara att jag har skrivit ner rätt pixlar på filen?