2011-12-19

Lucka 19, berätta om en vän som bor långt bort.


Empan. Fina, fina Empis.
Jag hade länge vetat vem hon var i och med att hon var god vän med H, hade alltid tänkt att åh henne vill jag bli kompis med! Hon verkade så fantastisk ni vet, på alla sätt och vis.
Också när det tog slut mellan mig och min kille och jag började hänga i stan mer och mer så kom de där festerna tätare och tätare och tillslut växte den där vänskapen sig rätt stark.
Jag vet inte riktigt hur jag bäst ska beskriva henne, yrväder kanske? Känd för att dyka in i saker som faller henne in, övertygad om att det är det rätta och satsar alltid 100%.
Hon jobbade som tatuerare en tid, något som hon drömt om och alla var vi övertygade om att hon hittat rätt.
Men så plötsligt som över en dag, packade hon väskan och åkte till Swansea i Wales och började plugga till aminatör. Vi var väl ärligt talat en del som ba; men vad gör hon? Men åh, tänk om hon ångrar sig nu igen osv osv. Men alltså, vi kan väl slå fast att det antagligen var det bästa beslut hon någonsin fattat. Där träffade hon en krullhårig snubbe som utstrålar enorm snällhet och varje gång de tittar på varandra så ser man så mycket kärlek i deras ögon.
Dessutom är jag alldeles säker på att hon kommer bli något stort en dag.
Titta själva vetja!

Emp, kom hem snart va?

4 kommentarer:

Emelie Jensen sa...

Men oh! Fina fina du! Ska du fa mig att borja grata sahar innan jul... Aww du ar sa go! Saknar dig sa mycket sa! Snart kommer jag hem och kramar dig! Jatte snart! <3

REGNSJUK. sa...

Åh så fint du skriver om din vän. Jag blir nästan lite sentimental själv, trots att jag inte känner någon av er. :D Jag vet dock hur det är att ha vänner på distans, kanske är det därför jag känner så mycket när jag läser det här.

Fifi sa...

Vad fint du skriver om henne!

Lisa sa...

Emp: Hihi. Fint som snus ska det bli att få kramas med dig!
Regnsjuk: Men tack! Ja det är bra jobbigt, jag har ett häng utspridda lite överallt, men mest i Skåne och Dalarna och ibland vill man ju bara spontanträffas och prata strunt liksom utan att hålla på att planera veckor i förväg.
Fifi: Tack fina du!