2011-12-13

Lucka 13, berätta om din favoritpryl i ditt hem.


Jag har cirka tusen favoritsaker här hemma så egentligen är det rätt omöjligt att bara säga en. Men det får bli den här då, en tygtavla från Indien som egentligen inte alls passar in i inredningen i övrigt, mest för att jag gillar minnet kring hur jag fick den;
Jag hade precis träffat mitt ex, vi hade varit tillsammans kanske två månader och hans bästa vän skulle åka till Indien och vara borta på obestämd tid, men mest troligt ett år. Jag var så himla ledsen över att han skulle åka, för på väldigt kort tid hade han kommit att bli så himla viktig för mig. Jag minns att jag sa till honom att jag var orolig över att vi inte skulle ses något mer, att det kanske skulle ta slut mellan mig och min kille innan han kom hem.
Jag var så ung och tänkte inte ens tanken på att vi kunde fortsätta vara vänner även utan min kille. Det var ju liksom hans kompis.
Men så gick tiden och när nästan ett år hade gått så kom han hem och jag var fortfarande tillsammans med den där killen (vilket jag ju skulle vara ytterligare 5 år) och så fick jag den där tavlan. För som han sa; jag visste ju att vi skulle ses igen.

Jag tyckte verkligen att tavlan var den snyggaste jag sett, riktigt så snygg tycker jag kanske inte att den är idag men jag kommer nog aldrig riktigt att kunna skiljas ifrån den.

Och ja, vi är nära vänner än idag. Hans dotter föddes på samma datum som Kajsa var beräknad till och de där två små söttösarna leker glatt med varandra så fort tillfälle ges.
Så fint så jag dör en smula faktiskt.

(Och herregud, jag märker verkligen att jag har brutalsvårt för att göra den här kalender kort och koncis, men äsch.)
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

Cat sa...

Jag precis: Äsch! Det blir ju lite mer intressant om det är sådär lagom långt :)

Duktiga Tjejen sa...

Vem har sagt att kalendern ska vars kort?! Gillar dina långa inlägg! Fin story. Imponerande att ha sådan vänskap än! Otippad favvopryl faktiskt också :)

Lisa sa...

Cat: Ja det blir ju det. =)
D T: Men tack! Ja alltså, datorn är ju också en rätt hög favorit, men jag tyckte inte det var liksa kul att skriva om. Tavlar har hängt med i många år och på varje ny plats har den alltid en given plats på väggen.