2011-12-23

Lucka 23, berätta om ditt bästa julminne.

Jag kan inte säga på rak arm den bästa julen. De flesta jular ser nämligen likadana ut, eller har åtminstone gjort innan mormor och morfar gick bort.
Jag väljer att skriva om den mest minnesvärda bara därför, och då menar jag minnesvärd i positiv bemärkelse eftersom det nu finns ännu en jul, julen 08 som definitivt klassas som minnesvärd fast kanske inte i så positiv anda.
Men nu pratar vi om julen 02 istället.
Julen 02 hade nämligen jag och min dåvarande snubbe precis landat i Sydney och firade jul ihop med saknade vänner på Bondi Beach där vi drack glögg och hade en himla fin resa framför oss. Väldigt fin julafton vill jag mena. Av det jag minns, för det blev visst en rätt blöt jul...

2 kommentarer:

Fifi sa...

Tufft att fira jul på ett så annorlunda sätt!

Hoppas den här julen blir riktigt bra för er!

Lisa sa...

Ja det var spännande och himla roligt, fast ärligt talat så vill jag hellre vara hemma om jularna, åtminstone nu när vi har barn.