2011-12-22

Lucka 22, berätta om något som du är beroende av.

Kort och gott: Sömn. Det är först de senaste två åren jag förstår vidden av en god natts sömn. Funkar inte utan den, blir ett monster och ibland blir jag rädd över de mörka tankar jag kan tänka när jag inte fått sova på en vecka och ändå måste ta hand om två ungar och få vardagen att rulla på som vanligt. Syftar främst på när K var sjuk, för tack och lov får jag nog sova oförskämt mycket och bra för att vara småbarnsmorsa.
Published with Blogger-droid v2.0.2

8 kommentarer:

Maria sa...

Åh sömn, ja det är man beroende av för att få dagarna att fungera. Det... och mat!

Lotta sa...

Jaaaaa, sömnen är SÅ viktig! Uppskattade den inte förrän jag fick barn och då var det försent.;o)

Duktiga Tjejen sa...

Sömn, aaah!

Jag sover lite bättre igen, men de veckor jag bara sov ett par timmar per natt... holy moly... och detta utan kids... Gick runt som en zombie!

Lisa sa...

Maria: Ja man märker ju verkligen hur jävla koko man blir av att inte få sova, och så käkar man sötsaker för att hålla sig pigg. Himla fint levnadssätt. ;)

Lotta: Men eller hur! Att man aldrig tänkte hur bra man hade det när man bara kunde vända sig om och sova vidare när man vaknade och insåg att man hade tid till det. Åh, vilka ljuva tider det var!

D T: Fan vad bra att din sömn blivit bättre! Som sagt, njut nu av de nätter du faktiskt kan sova (om du kan, vill säga).

Atomflickan sa...

Sömn är verkligen a och o för att livet ska fungera! Synd som sagt att det var svårt att förstå innan det blev en bristvara.

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Önskar dig & familjen en mysig jul & ett glittrigt nyår!

Tinalinatiny sa...

Sömn alltså, bästa grejen! Är så himla otroligt glad och tacksam att vi än så länge får sova lim nätterna. Guld värt.

Lisa sa...

Atomflickan: Ja det är ju det, synd bara att det alltid ska vara så, att man lär sig att uppskatta saker när det är för sent.

Tina: Men tack detsamma finfina du!

Tinalinatiny: Svinbra grej, helt klart! Skönt att ni också får sova om nätterna, det underlättar ju en hel del.