2011-12-30

Och där visade sig impulsiviteten igen.

Jag har länge velat ha en sån där förvaringshängare i köket med tre korgar i. Här om dan på stan hittade jag en och jag såg direkt framför mig var den skulle hänga, kruxet var bara att det var precis framför köksskåpet där vi har alla glas. Inte så bra att hänga upp en jäkla förvaringskorg där alltså. Men vad fan, tänkte jag. Nu äger vi ju ändå stället vi bor i, och kan ju göra lite hur vi vill.
Så. Jag häktade av skåpsluckan och kletade på lite färg i skåpet och sorterade bort de allra fulaste glasen samt lovade M att jag skulle kleta på vit färg och häkta på luckan igen om det skulle bli förjävligt.
Men tänk, det blev det ju inte, utan det blev precis så snyggt jag tänkte att det skulle bli.
Vissa kanske tycker det ser skitkonstigt ut när köket plötsligt saknar ett gäng skåpsluckor, men äsch. Jag gillar när saker och ting inte är som det borde, blir lite charmigare så.

7 kommentarer:

Sus sa...

Ser ju fint ut!

Maria sa...

Ser himla fint ut! Vi har också en sådan korg, dock dåligt med plats i köket, så den har inte kommit upp ännu..

Lotta sa...

Snyggt!

Cat sa...

Äsch, köksskåp utan luckor är ju bland det finaste man kan ha i kök! Ser ut att ha blivit riktigt bra.

Johanna sa...

Men herregud vad snyggt. Redan innan jag läst texten tänkte jag "eh, måste kommentera att den där målade färgen i skåpet var helt fantastisk" och så har du bara "kletat på den" lite spontant.

Själv får jag aldrig tummen ur med sånt (samt vågar inte lita på att det ska bli sådär snyggt som jag tror i huvudet :)) Heja dig!

Lisa sa...

Tack!
Cat: Ja det är himla fint, det är väl mest att det kanske blir ett konstigt avbryt mellan luckor och inte luckor liksom. Tänkte först ta bort alla men insåg att det vore himla opraktiskt med allt matos som kommer fastna på allt i hyllorna.

Johanna: Ja alltså, vi har ju redan tagit bort ett par lockor i en annan del av köket, där av överbliven färg. Så det var väl kanske inte sådär att jag gick ner i källaren och bara råkade hitta.. =)

nataber sa...

SNYGGT!!