2011-12-07

Ur denna dag kommer inget gott.

Nä hörrni, vilken skitdag det här är. Först regnade snön bort som låg vit och fin på marken när vi vaknade (läs; försov oss). Kajsa levererar det ena raseriutbrottet efter det andra, Vidar är grinig och vill inte sova, jag är grinig och tjatig, och så ringde M nyss och sa att han blir sen från jobbet. Med sen menades så sen att han inte hinner hem till middagen, en tråkmiddag dessutom som ju också måste tillagas (på lördag ska vi bli bjudna på restaurang, jag längtar typ ihjäl mig). Samt att det finns ett berg av tvätt att vika.
Orkar inte.

5 kommentarer:

Sus sa...

Same same but different... här alltså. Men det är jag som jobbar över. Måste vänta och se om någon annons kommer tillbaka ännu intalar jag mig höhö... och jag orkar inte ta tag i något mer.

Muerta sa...

Skit i allt - i med öronproppar och fram med pizzamenyn!

Duktiga Tjejen sa...

Fans skit. Får försöka trösta mig i mitt bebislängt med att jag åtminstone slipper sånna dagar. Eller ja alltså min M kommer ofta sent från jobbet (igår 23, men då var det faktiskt julbord så han är ursäktad) och det regnar här med, men jag kan lägga mig och läsa om jag vill eller kolla på tv.

Se vad jag försöker peppa mig själv för att jag inte har kids... Fast ärligt skulle jag byta barnlösheten mot lite tråkiga dagar här och där i ett nafs ;)

Morgondagen bara måste ju bli bättre för er!

Fröken K sa...

Attans rabarber för sådana dagar. Man får försöka tänka som Alfons Åbergs farmor, "Om man inte har tråkigt ibland, vet man ju inte när man har roligt sen". Håller tummarna för att ni får en fin-fin dag imorgon.

Lisa sa...

Sus: Ibland önskar jag också att det var jag som jobbar över. När jag är så där jobbigt tjatig blir ungen nämligen makalöst glad när hennes pappa kommer hem. Ibland vill jag också vara den som bara är bra på alla sätt och vis och får varmt välkomnande. =)

Muerta: Igår fick jag plocka fram ännu ett av de där minusen med att bo på landet - långt till pizzerian och för långt bort för hemkörning. Annars hade jag garanterat gjort det.

D T: Att läsa böcker mitt på dagen är något av det jag saknar mest från det gamla livet utan barn. Ligga på soffan och bara sträckläsa. Magiskt!

Fröken K: Haha ja jag brukat faktiskt också tänka på det där, för visst stämmer det till fullo! Men man kan ju ha tråkigt utan bråk och utbrott också, vilket inte var fallet igår.