2011-12-03

Lucka 3, berätta om din bästa vän.

Hon är en av dom jag la beslag på där i Ektorp där jag bodde under min uppväxt. Och det visade sig ju vara ett himla bra drag.
När jag träffade henne första gången var hon lång och tanig, ni vet så där oformlig som 10-åringar är. Också var hon hemskt blyg.
Vi fann varandra där på gården, dit hon precis hade flyttat med sin mamma och pappa till huset mitt emot mitt.
När hon sov över hos mig ett tag efter att vi hade träffats åt hon så mycket chips att hon kräktes. Vi lyssnade på Take That. Jämt. Åkte till Stockholm och Blue Fox och handlade kepsar, posters, t-shirts ja, precis allt man kunde tänka sig, bara det stod Take That på.
Många av mina första grejer har jag gjort delvis ihop med henne. Ni vet; mens, första fyllan, första förälskelsen, första festivalen, första ölen efter graviditeten. Såna saker. Herregud, jag vet till och med vad jag gjorde när hon ringde och talade om att hon fått mens.
Hon har liksom alltid funnits där, nära eller på avstånd.

Med sitt tjocka blonda hår och glittrande ögon är hon så himla vacker, min vän. Hon är klok, snäll och skriver fantastiskt fint.
Och när jag tänker efter så är det lite hennes förtjänst att jag sitter här idag med en fantasisk snubbe och två fina ungar.
Himla bra tjej det där med andra ord.

6 kommentarer:

nataber sa...

*tårögd* va fiiint skrivet.

H sa...

Men åh, fina, älskade du! Det blev en liten tjutfest här hemma i soffan när jag läste det här! Längtar till måndag!

Christel sa...

Fint!

Christel sa...

Fint!

jos sa...

Åh, fina H!

Lisa sa...

Nat: Hihi

Splen: Du äår värd den! Jag längtar också. Och så är jag ju hemskt nyfiken på julklappen till K.

Christel: Tack!

Jos: Ja, fina fina H!