2011-12-26

Men jag kan ju inte!

Jag har varit himla trött på min bloggdesign ett tag, så jag tyckte det var dags för en liten make over. Dessutom har jag fått till mig att en del får (fick) ont i huvudet av att läsa den gula texten mot den svarta bakgrunden, och så kan vi ju inte ha det.
Men alltså ibland ligger inte alla bestick där de ska och alla hästar är liksom inte alltid i hagen och allt sånt där, för hjälp vad jag fattar noll! Jag vill till exempel ha några bilder på headern men hur, HUR fixar jag det? Jag blir på riktigt lite galen här, dessutom är jag vansinnigt trött och M har gått och lagt sig och frågar när jag ska göra honom sällskap så nu struntar jag i det här.
Godnatt!

Ps. Tips (hjälp) tages tacksamt emot!

9 kommentarer:

Sandra sa...

Lisa! Jag hjälper dig gärna med en ny header om ingen annan hinner före. Men då måste du vänta i några dagar så jag hinner komma hem först.

Maria sa...

Jag är också jättedålig på det där, kan dock några funktioner i photoshop så jag kan pilla ihop något. Hur man gör kan jag dessvärre inte förklara.. Men jag kan göra ett försök att hjälpa dig om du skulle vilja! :)

kajsa. sa...

Ok, lite smått designanalfabet här med, men mina header kunskaper sträcker sig såhär långt:
Ta korten som du vill ha i headern och klistra och pilla ihop dom i något redigeringsprogram [jag e paintnörd och använder det, men det funkar] - sen går du in på Layout - klickar på Rubrik fliken - och där hittar du under bloggbeskrivningen "ladda upp din egen bild" och där laddar du då upp ditt ihopklistrade kort.. Sen så har jag fått förstora & förminska det kortet och hållit på, men i slutändan så har det blivit en helt ok header..
Sååå har jag gjort iaf, hoppas det hjälpte lite, eller att nån annan med bättre kunskaper förklarade det hela bättre & enklare & smartare :].

jos sa...

Åh, jag kan inte heller! Och så blir jag så arg när jag inte kan.. Jon lovade att hjälpa mig för ljusår sen, men det föll visst i glömska. Ska testa ruths tips :)

Lotta sa...

Precis som ruth skriver så laddar du bara upp bilden du vill ha under "Layout". Texten kommer på bilden. Vill du ha en flashigare text så får du fixa med det innan du laddar upp bilden. Vill du ha en bred, kort bild (om du fattar) så får du beskära den innan du laddar upp den. Picasa är jättebra på allt sånt!

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Det blev väldans grått här=) Tyvärr är jag kass på bloggdesign och html - annars hade jag gärna hjälpt dig. Har aldrig använt blogspot.

Fröken K sa...

Jättefint! Och jag håller nog med, mycket behagligare att läsa nu.

Fifi sa...

Jag tycker det ser fint ut nu! Och en header sitter på plats ser jag :) När jag har pillat med min blogg har jag blivit galen mer än en gång, det värsta är när headern blir enorm och jag får göra om gång på gång...

Lisa sa...

Men tack fina ni! Och svinstort tack för alla tips och råd och erbjudan om hjälp. Ni är bäst!