2011-12-14

Men gå ut med dig nu då!


Det där med att livsmedel som passerat sitt bäst-föredatum skulle gå ut av sig själva dementerar jag här med å det grövsta. Jag har nämligen väntat på att detta under ska ske sedan låt oss säga; i mitten av oktober men ännu har inget hänt. Tyvärr måste jag väl säga, för jag har verkligen ingen lust att öppna yoghurtförpackningen och hälla ut innehållet.
Tror det får blir klunsning ikväll för nu ger jag liksom upp den där självutgående skrönan.

Detta är alltså en av några negativa saker med att ha två kylskåp, varav det ena i matkällaren som aldrig används.
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

jos sa...

Haha, ja det är tur att klunsen finns.. Känner igen det där lite med att det inte är helt praktiskt att ha maten placerad i olika delar. vi har ju frysen i ett av uthusen, trodde jag skulle ha vant mig vid det vid det här laget - men icke.

Fifi sa...

Haha, och jag som skrev i ett inlägg i morse att det finns bloggare som har möglig mat i kylen. Sedan tänkte jag att jag nog bara har hittat på det, men jag var nog nära ändå :)

Lisa sa...

Jos: Nä har man inte vant sig på ett halvår så gör man det nog aldrig. Längtar ihjäl mig tills vi fixar både kyl och frys häruppe istället.

Fifi: Haha ja jag läste det sen, snacka om att slå huvudet på spiken. =)