2011-12-21

Vad vi gjorde?

Lillens hörsel har inte blivit riktigt godkänd på de tre hörselprov han gjort här i stan, därför fick vi en remiss till Linkan där deras test är rätt mycket bättre och inte alls lika känsliga mot förkylningar och vatten i öronen och så.
På kallelsen vi fick stod det att det kan ta allt mellan 15 minuter och 3 timmar. 'Vojne vojne', tänkte jag och målade genast fan på väggen och räknade med 3 timmar. Men. (ett stort jävla MEN) Kotten skötte sig exemplariskt och sov sig igenom hela testet med elektroder på hela huvvet (nåja fem stycken i allafall) och klarade dessutom testet med ett MVG som sköterskan sa. (Han fick till och med ett diplom. Fatta, ett diplom vid 3 månaders ålder liksom!)
Och 15 minuter, pyttsan! Har man en svinbra unge så fixar man det på 10. (Antar att det var därför han fick det där diplomet, eftersom han förlängde deras lunch.)
Det här firade vi givetvis med en tur på Ikea, en lunch i lugn och ro och avklaring av samtliga julklappar. Hurra!
Published with Blogger-droid v2.0.2

5 kommentarer:

Maria sa...

Härligt att det gick så bra!!

Sandra sa...

Skönt att det gick bra! Och ett diplom? Jag har nog på mina 26 år inte ett endaste diplom. Duktig kille.

Johanna sa...

Å vad skönt med ett så bra resultat, och så snabbt.


Fastnar allra mest vid frasen om "avklarning av samtliga julklappar" - blir mycket avundsjuk! ;)

jos sa...

Skönt att hörseln var som den skulle!

Lisa sa...

HImla skönt måste jag säga! Nu är det bara lite fix kvar innan vi kan luta oss tillbaka och njuta av ledighet i en vecka. =)
Dalkullan: I know! Jag har nog fått ett, när jag slutade simskolan. Men vid tre månader, det är fan mäktigt!
Johanna: Det är nåt slags rekord för mig ska du veta, brukar alltid hetshandla dan innan.
Jos: Mycket!