2011-12-20

Lucka 20, berätta om vad du önskar dig i julklapp.

Jag önskar verkligen att jag kunde vara så där ödmjuk och säga att jag har redan allt man kan önska sig, och det har jag väl på sätt och vis med två fina ungar och en sambo som jag älskar. Men bortsett från de självklara önskningarna om att vi ska få vara friska osv så är det faktiskt en hel drös materiella ting jag önskar mig. Så när jag nu får tillfället i akt så kommer här en hejdundrande önskelista:

* En stereo
* Ett köksbord
* En ny soffa
* En ny dator
* Ett par Dr Martens 10 hål stl 6,5
* En sån där världskarta att ha på väggen
* X antal kokböcker
* En himla massa "vanliga" böcker
* Ett namnarmband
* En ny garderob
* En Roskildebiljett
* En servis
* Vinylerskivor

Det var väl allt. Snälla tomten, om du läser det här så ska du veta följande: Jag har varit hemskt snäll i år ska du veta. Senast i förrgår gav jag bort en parkeringsbiljett som hade två timmar kvar till en äldre herre exempelvis. Och så har jag varit förbannat duktig också som har tryckt ut en 5-kilosklump till son genom mitt arma underliv och bajsat på en jävla campa potti höggravid under en badrumsrenovering och trots försenade hantverkare struntat i att skälla på dem med mitt hormonella svindåliga humör. Såna saker. Ha gärna det i åtanke när du väljer ut vem du ska ge julklappar. Dessutom har jag hört att vi mer eller mindre är grannar, det måste väl ändå vara av betydelse?

4 kommentarer:

Sus sa...

Och tänk... jag kan inte komma på en enda sak som jag önskar mig. :P
Vet vad jag får dock och är nöjd med det. En betald Mötley Crue biljett. :)

Doc Martens.. jösses så jag är sugen på att köpa dedär svarta Docsen med broderade rosor på. Gubben får väl en infarkt om jag gör det. Han tycker nog att min punkperiod med grönt hår och Docs ska vara över vid det här laget. ;)

Fifi sa...

Äh, när det gäller önskningar behöver man fan inte vara ödmjuk, det är bara att önska på!

Lisa sa...

Sus: Haha äh, köp bara! Omväxling förnöjer, och han skulle nog kanske tycka det vore rätt fint att få se en punk-sus? ;)
Kolla på ebay som sagt!

Fifi: Ja det var vad jag kände jag också. Det var lite skönt också för annars säger man ju bara grejer till rimliga priser, vilket ju den här listan inte innehöll direkt.

Sus sa...

Lisa: Haha... han både såg mig och fick tåla mina tokigheter på den tiden redan. Fasen vad vi har känt varandra länge kom jag på nu....