2011-12-23

(Tjuvstart) Lucka 24, berätta om fem fina saker som har hänt under den här decembermånaden.

Jag fuskar lite och tjuvöppnar en lucka, risken finns att jag varken hinner eller vill öppna datorn imorgon.

1. Vidar fick godkänt (eller förlåt, MVG) på sitt hörseltest så nu slipper vi oroa oss över att han har någon hörselnedsättning.

2. Jag hade en fantastisk fin kväll med bästa tjejerna förra veckan som resulterade i hemgång 03:30. Det händer så sällan att det helt klart måste komma med på listan, för tre år sedan var det vardag.

3. Att vi åtminstone fick tre dagar med snö, pulkåkning och snögubbsbygge. (Väl medveten om att den här punkten också skulle stå med på en dålig-lista, att vi bara fick tre dagar med snö, men nu är det jul och jag jobbar därför en del i den positiva andan.

4. Att M har drygt en veckas semester. (Okej den startade i torsdags, men varar under hela december så den får plats in hit.)

5. Ungarna, det händer ständigt gulliga saker från dem bägge två. Som härom veckan när K ville leka med sin lillebror och tjatade på honom att han skulle komma, tills hon kom på att visst nej, han kan ju inte gå! Varpå hon gick fram och skulle lyfta upp honom, kapitulerade och lade sig ner brevid honom och klappade honom över huvudet istället. Mycket gulligt.


Ja jisses, jag har precis tagit mig igenom en hel utmaning utan att ha svikit en enda gång, det är rekord. Och roligt har det varit också, lyft fram fina människor och skrivit om sånt jag inte annars skulle göra.
Men det ska erkännas att jag skrivit nästan alla inlägg innan, på kvällar och sånt när jag både haft tid och lust. Annars hade det nog inte hållt, jag kan inte skriva på kommando liksom.

Men hörrni, nu ska jag fira 3 julaftnar på 3 dagar så jag tar lite julledigt så får vi väl se när jag är tillbaka. (Misstänker att det inte dröjer allt för länge dock.)

Ha en alldeles fantastisk jul fina ni!

8 kommentarer:

jos sa...

God Jul på er!

Atomflickan sa...

God Jul i dagarna tre! Och väldigt strongt att fixa alla luckor! Det gjorde inte jag...

Tinalinatiny sa...

Hoppas ni får en jättemysig jul!

P.s. Jag är mäkta imponerad över utmaningen. Det har varit himla roligt att läsa måste jag säga :)

Lotta sa...

God jul, vi ses snart och då får jag se det underbara halsbandet hoppas jag?! :o)

Fifi sa...

Ha en riktigt fin jul!

Anonym sa...

Sötnosar! Kul att läsa, hur gulligt som helst ju när storasyrran ville leka :) Hoppas julen varit fin!

Sus sa...

Vilken fin bild. Å de kinderna. :-D

Lisa sa...

Tack, och tack detsamma! Hoppas ni alla hade en lika fin jul som jag!